พฤติกรรมผู้บริโภคเพื่อการบริหารสินค้าในธุรกิจการค้าสมัยใหม่

Consumer Behavior for Merchandising in Modern Trade Business

4.8
  • 05/06/2025
Card image
  • ผู้สอน

    อาจารย์กิตปวีวรรธก์ บุณวยาวีร์
  • Lecturer

รายละเอียด

Detail

  • ในยุคที่ตลาดมีการแข่งขันสูง การเข้าใจพฤติกรรมผู้บริโภคเป็นปัจจัยสำคัญที่ช่วยให้ธุรกิจสามารถตอบสนองความต้องการของลูกค้าได้อย่างมีประสิทธิภาพ การทำความเข้าใจว่าผู้บริโภคตัดสินใจซื้อสินค้าอย่างไร ปัจจัยใดมีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อ และแนวทางการนำเสนอสินค้าที่ช่วยเพิ่มยอดขาย จะทำให้ธุรกิจสามารถสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันได้
  • In a highly competitive market environment, understanding consumer behavior is a critical factor that enables businesses to effectively respond to customer needs. Gaining insight into how consumers make purchasing decisions, what factors influence their choices, and how to present products in ways that enhance sales performance can provide businesses with a competitive advantage. By analyzing these behavioral patterns, companies are better positioned to tailor their strategies to meet market demands and achieve sustainable growth.